Sayfalar

15 Ocak 2014 Çarşamba

AÇ TIRTIL

Bir Türkçe öğretmeni olarak ben,oğlumun da kitap okuma sevgisini kazanmasını çok istiyorum...Küçüklüğümden beri çok severim kitapları,Efe de inşallah bu konuda bana çeker:)Oğluş daha bebekken çok severdi kitapları...Elinde evirir çevirir,resimlerine bakardı.Büyüdükçe de artıyor ilgisi.İlk Ece ve Efe serisini aldım,okumak için.Adı dolayısıyla ilgisini çeker diye düşündüm.Ki düşündüğüm gibi oldu da...Ezberledik seriyi:)Aç Tırtıl kitabını da yeni aldım.Çok güzel bir kitap,ben çok sevdim.İlk öğle uykusundan önce okuduk Efe'yle,hem de iki kere...Uyandığında internette bulduğum aşağıdaki etkinlikleri yaptık.
 
Önce çizgi çalışması yaptık.Tırtılı yiyeceklerine ulaştırdık.Sonra da  tırtılın yiyeceklerinin kuklasını yaptık...Ben kestim Efe önce bir kartona sonra da çubuklara yapıştırdı resimleri.Yapıştırmak  bizim işimiz:)



Daha sonra ise kitabımızı canlandırdık.Efe tırtıl oldu,yumurtadan çıktı.Karnı çok acıkınca bende kukla yemeklerimizi verdim ona.İstemedi,karnının ağrıyacağını söyledi.(Kitapta tırtıl bir sürü şey yediği için sonrasında karnı ağrıyor çünkü:))Çok yemek yiyen tırtılım,büyüdü koza ördü ve kelebeğe dönüştü.Tekrar oynadığımızda kurbağa dönüşmek istedi bizim aç tırtıl.Bende;''O zaman sen iribaş ol''dedim(Bir başka kitabımızda ''Gölde'' iribaşların kurbağaya dönüşmeleri anlatılıyor)
Efe çok zevk aldı bu etkinliğimizden,artık daha çok canlandırma yapmayı planlıyorum.


Sonra ise tırtılımızın yiyeceklerini tamamladık,ingilizce renklerini söyledik.


 
Efe bu kitabı okurken kafayı yazara taktı:)Yazarın omzundaki tırtıl resmine sürekli bakıp soruyor ''Tırtıl burada napıyor?''diye.Son sayfada yazar ve kiatapla ilgili bölümü de sürekli okuyoruz:)Ben bir şeyler uyduruyorum okurken ama kanmıyor.Resmi verileri de okuyoruz.:)
Kısacası bütün çocukların kütüphanesinde bulunması gereken çok güzel bir kitap...Kesinlikle  tavsiye edilir....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder