Sayfalar

6 Şubat 2013 Çarşamba

SAYI ÇALIŞMALARI 2

    1'den sonra sıra geldi 2'ye...Biz 2'yi çok sevdik...Özkan Efe 10'a kadar sayıyordu ama rakamaları ve ne ifade ettiklerini bilmiyordu.Yavaş yavaş öğreniyor.Önceden oyun oynarken (mesela 3 balon varsa ortada) ben sorardım say bakalım kaç tane balon var diye.Oğluş başlardı saymaya durabildiği yere kadar..Ama artık bilinçli sayabiliyor.Ve ben çok mutlu oluyorum.Öğrenmediği halde 5 ve 7'yi de tanıyor.
   Neyse gelelim 2 etkinliklerine...Daha öncede söylediğim gibi etkaca.blogspottan çok faydalanıyorum.Orda gördüğüm ne varsa hemen hemen yapmaya çalışıyorum.İşte onlardan biri.Mentossorri yöntemindeki zımpara rakamlardan yaptım Efe'ye..Önce elleri üzerinde rakamı keşfediyor.


    Çeşitli 2 rakamını  gösteriyorum kitaplardan.Sonra boyama yapıyoruz..Burası pansiyon.Ben yatılı bir okulda çalışıyorum ve nöbetlerimiz oluyor.Efe de benimle nöbet tutuyor:)Pansiyonu çok seviyor.Ordaki kızlarla oynamak onun için çok zevkli sanırım.Pansiyona girer girmez benim yaptığım gibi kızlara ''yemek saati'' diye bağırıyor.Hatta kendisi pansiyon yemeklerini çok seviyor.Evde yemiyor,orda yiyor.Nöbetçi olmadığım günlerde de hadi pansiyona gidelim diyor.Zaten burdaki tek sosyal aktivesi o çocuğun.Okula ve pansiyona gitmek.Neyse çok uzattım...
    İşte burdada bir kağıda çizip kestiğim 2'yi boyadı.Sonra 2'ye ağız,burun,göz yaptık.Biraz onunla sohbet ettik:)


    


Sonra mum boya yöntemiyle 2 yaptık.Çok basit bir yöntem.2 rakamını beyaz bir kağıda mum ile çizip sulu boya ile kağıdınızı boyuyorsunuz.Mum boyanmadığı için rakam ortaya çıkıyor.Efe sulu boyanın en çok su kısmıyla ilgileniyor.Daha çok fırçasını suya batırıp çıkarıyor.Bende ona yardım ediyorum.

Bir de parmak baskı 2'miz var.Efe en çok parmak boyayı seviyor.Hatta önce parmaklarından başlayarak bütün vücudunu boyamaya çalışıyor.Burda da bir süngere siyah parmak boya sürdük.Efe'ye hangi renk istersin dediğimde siyah cevabını verdi,o yüzden tercih ettik.(Karamsar mı olacak ne)Sonra da başladık parmak baskıya, minicik parmaklarımızla....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder